Hoe gaaf is dat, uitgeroepen worden tot ‘Zzp Uitblinker van de week’ bij Ziggo! In een interview, op zowel video als in tekst, geef ik tips aan andere zzp’ers, vertel ik hoe ik social media-expert ben geworden én vertel ik voor het eerst in het openbaar over mijn allergrootste blunder….

Klein stukje uit de interviewtekst van de website van Ziggo:

Wapenfeiten

Werkte voor onder andere Toyota, Volkswagen, Dr. Oetker, het Rijksmuseum en Ordina. Wordt vanwege haar expertise benaderd door kranten, bladen en televisie.

Hoe word je social media-expert?

‘In 2009 was ik op zoek naar een baan. Om mijn kansen te vergroten, ging ik aan de slag met mijn LinkedIn-profiel en ik profileerde me via social media. Dat werkte goed: al snel had ik mijn eerste opdracht binnen. Eigenlijk zocht ik een vaste baan, maar dit bleek ook erg leuk. Ik was al veel bezig met computers en internet én sociaal, dus social media vond ik erg interessant. Door kansen te zien en te grijpen heb ik mijn eigen werk gecreëerd. Het was echt learning by doing. In principe zeg ik altijd “ja” als ik een vraag krijg, ook als ik niet precies weet hoe iets moet. Dat zoek ik dan later wel uit. Ik ben niet bang dat het misgaat. Als je het niet probeert, weet je ook niet of je het kunt!’

Zie voor het verdere hele interview de website van Ziggo en de video hieronder voor het video-interview.