Met regelmaat post ik tips op LinkedIn om je Linkedin bedrijfspagina beter in te zetten. Al deze tips bundel ik in dit blog zodat je altijd een handig overzicht hebt. Voor het persoonlijke profiel deel ik de tips in een apart overzicht, deze gaan voornamelijk over social selling en personal branding. 

Geen zin om het allemaal zelf uit te vinden? Schrijf je dan in voor onze workshop ‘LinkedIn bedrijfspagina’ en leer alle geheimen in een dagdeel kennen!

Tip 01: Wie zijn de volgers van je LinkedIn bedrijfspagina

Het lijkt er op dat je niet kunt zien wie je volgers zijn op je LinkedIn bedrijfspagina… of toch wel?

Vlak na het posten van dit blog werkte dit ‘trucje’ helaas niet meer. Ik vermoed dat LinkedIn de oude lay-out, waar je met deze link naartoe geleid werd, stomtoevallig net verwijderd heeft. Hopelijk komt er snel een andere oplossing, wordt vervolgd……

volgers bedrijfsprofiel linkedin

Tip 02: Maak je bedrijfspagina in meerdere talen

Handig om je doelgroep in verschillende talen te bedienen als ze meertalig is. Afhankelijk van zijn of haar taalinstelling zien ze dan jouw bedrijfsprofiel in de taal naar keuze.

maak je bedrijfsprofiel in meerdere talen

tips linkedin

Zie jij verschillende teksten in het veld ‘Over ons’, bijvoorbeeld op mobiel en laptop? Dan heeft dat er mee te maken dat je ooit (per ongeluk) een stukje in het veld van de tweede taal hebt toegevoegd. Het beste kun je dan de tweede taal verwijderen of alsnog het stuk schrijven in desbetreffende taal.

Tip 03: Richt je updates op speciale doelgroepen

Heb je een doelgroep die bestaat uit meerdere talen? Of misschien een internationaal bedrijf waardoor je doelgroepen in verschillende landen gesitueerd hebt? Dan is het soms handig om je updates daarop aan te passen. In dat geval kun je kiezen voor ‘Plaatsinstellingen’ bij het plaatsen van een update. Vervolgens heb je zeven doelgroepen om uit te kiezen.

doelgroep bepalen bedrijfsprofiel linkedin

linkedin tips

 

Maak je doelgroep niet te klein! Ook mensen die buiten je doelgroep vallen kunnen je updates delen in hun netwerk waar weer wel je doelgroep zit.

Tip 04: richt je advertentie op bestaande klanten 

Er zijn supermooie opties voor het adverteren op LinkedIn. Ken je bijvoorbeeld ‘Audience Matching’ al? Naast ‘Retargeting’ is het daarin ook mogelijk om je bestaande database als doelgroep in te zetten. Zo kun je gericht op bestaande klanten je advertentie richten wat vaak tot meer conversie leidt aangezien zij jouw merk, dienst en/of product al kennen.  adverteren linkedin tips

Workshop LinkedIn bedrijfspagina

Wil je meer weten over het inzetten van je LinkedIn bedrijfspagina? Kom dan naar een van onze workshops waarin we je alles uitleggen en laten zien. Op verschillende data worden deze in Amersfoort gehouden met open inschrijving. Ze zitten altijd snel vol, dus wees er snel bij.

Inschrijven kan door te mailen aan corinne@corinnekeijzer.nl, maar je kunt ook eerst klikken op de onderstaande button voor meer informatie.

JA, IK WIL MEER INFO 

 

linkedin voor bedrijven