Eind september schreef ik er al een blog over: de gehele lay-out van LinkedIn gaat op de schop. Niet alleen de persoonlijke profielen en de homepage, maar ook de bedrijfsprofielen zijn flink onder handen genomen en worden aangepast aan het uiterlijk van de mobiele applicaties. Ik zet de belangrijkste ontwikkelingen voor je op een rij in een reeks van vier blogs: ‘Overzicht‘, ‘Bewerken en beheren’, ‘Updates‘ en de ‘Carrièrepagina en werkleven. Dit is deel 2, bewerken en beheren.

Ik ga verder niet in op het opmaken van een bedrijfspagina, dat heb ik in andere blogs en mijn e-book ‘LinkedIn voor bedrijven’ weggeschreven, maar ik laat hier de belangrijkste verschillen zien met de oude lay-out. 

Wat is er veranderd in de optie ‘Bewerken’ op de LinkedIn bedrijfspagina

Oude lay-out: 

In de oude lay-out moest je op ‘Bewerken’ klikken, rechts in je bedrijfsprofiel, en kwam je vervolgens in de invulvelden van je bedrijfspagina uit.

LinkedIn nieuwe layout bedrijfspagina

Nieuwe lay-out

In de nieuwe lay-out start je automatisch op de ‘Updates’ pagina. Links in de kolom zie je direct de interactie over de afgelopen 7 dagen. Klik je op ‘Meer statistieken weergeven’, dan kom je automatisch op je tabblad ‘Statistieken‘ uit, welke (nog) niet veranderd is in de nieuwe lay-out.

Wat ik een hele mooie nieuwe optie vind, is de optie ‘Ga naar weergave voor leden’. Fijn om even te kunnen checken hoe je profielbezoekers je profiel zien.

LinkedIn nieuwe layout bedrijfspagina

 

Wil je meer weten over hoe de bedrijfspagina van LinkedIn werkt, wat de mogelijkheden zijn op gebied van arbeidsmarktcommunicatie en adverteren of hoe je meer volgers krijgt? Stuur ons een e-mail met je wensen en vraag vrijblijvend een voorstel.

Overzicht

In ‘Overzicht’, naast ‘Updates’, kom je in het oude bewerkingsmenu maar dan nieuwe stijl. Hier vind je alle velden terug waar je je taal in kunt stellen, je omslag- en profielfoto, je informatie, specialismen en de optie om drie groepen toe te voegen. De lay-out is veranderd, de opties zijn verder gelijk gebleven. In deel 1 van deze blogserie over de nieuwe lay-out van de bedrijfspagina heb ik laten zien hoe het overzicht er uit ziet en wat de formaten zijn van de foto’s.

LinkedIn nieuwe layout bedrijfspagina

Beheerdersrollen

De beheerdersrollen hebben een aparte button gekregen, rechts bovenin je menubalk.

LinkedIn nieuwe layout bedrijfspagina

Je kunt de beheerders nu opsplitsen in vier soorten beheerdersrollen:

  • De eigenaar  is automatisch beheerder van een bedrijfspagina, mag álles en heeft alle rollen hieronder automatisch.
  • Beheerders kunnen updates plaatsen en beheren
  • Beheerders die alleen Recruitercontent kunnen plaatsen (voor bijvoorbeeld HR medewerkers die zich bezig houden met arbeidsmarktcommunicatie) en bijvoorbeeld vacatures willen plaatsen.
  • Beheerders die alleen gesponsorde content kunnen plaatsen (voor bijvoorbeeld marketeers of bureaus die advertenties mogen plaatsen). Deze beheerders dienen ook een apart adverteerdersaccount aan te maken.

LinkedIn nieuwe layout bedrijfspagina

Let op: Beheerders die meerdere pagina’s beheren kunnen in de nieuwe lay-out van het persoonlijke profiel gemakkelijker switchen tussen de verschillende profielen én showcases. In plaats van maar één pagina zie je ze allemaal onder elkaar in de beheerdersoptie.

Statistieken en meldingen

De tabbladen statistieken en meldingen zijn (nog) niet aangepast aan een nieuwe lay-out. Als je op ‘Statistieken‘ of ‘Meldingen‘ klikt, kom je op de oude bekende landingspagina’s uit.

LinkedIn nieuwe layout bedrijfspagina

 

Dit was deel twee van de serie van vier. In het volgende blog ga ik in op de veranderingen die betrekking hebben op het plaatsen van updates in de nieuwe lay-out van je LinkedIn bedrijfspagina.

Workshop LinkedIn voor bedrijven

Heb je geen zin om het allemaal zelf uit te vinden of wil je gewoon eens goed uitleg over de werking van de LinkedIn bedrijfspagina? Wij bieden zowel één op één trainingen als incompany trainingen voor binnen je bedrijf of organisatie. Geheel op maat en naar wens, we bekijken altijd wat de behoefte is. Stuur ons een e-mail als je meer wilt weten.