Eind september schreef ik er al een blog over: de gehele lay-out van LinkedIn gaat op de schop. Niet alleen de persoonlijke profielen en de homepage, maar ook de bedrijfsprofielen zijn flink onder handen genomen en worden aangepast aan het uiterlijk van de mobiele applicaties. Ik zet de belangrijkste ontwikkelingen voor je op een rij in een reeks van vier blogs: ‘Overzicht‘, ‘Bewerken en beheren‘, ‘Updates’ en de ‘Carrièrepagina en werkleven. Dit is deel 3, ‘Updates’.

Ik ga in dit blog niet in op het maken van updates, dat heb ik in andere blogs en mijn e-book ‘LinkedIn voor bedrijven’ weggeschreven, maar ik laat hier de belangrijkste verschillen zien met de oude lay-out. 

Wat is er veranderd in het plaatsen van updates

Oude lay-out: 

LinkedIn nieuwe lay out bedrijfspagina

nieuwe lay-out:

In de nieuwe lay-out is, naast het uiterlijk, het enige echte directe verschil de icoontjes (links onder de update) voor het plaatsen van een foto of linkje. Ik begrijp die van het linkje niet helemaal, je kunt namelijk nog steeds gewoon je linkje in de tekst plaatsen. Er volgt dan zoals altijd een preview en de link kun je vervolgens uit je tekst verwijderen.

LinkedIn nieuwe lay out bedrijfspagina

 

Drie aanpassingen bij het plaatsen van updates

Updates plaatsen gaat nog op de zelfde manier als in de oude lay-out van je LinkedIn bedrijfspagina. Je kunt tekst plaatsen, een foto of plaatje en nog steeds geen MP4. Video’s moeten helaas nog steeds rechtstreeks vanaf Youtube of Vimeo worden doorgelinkt. Er zijn slechts drie dingen veranderd in de nieuwe lay-out van de LinkedIn bedrijfspagina.

1. Ten eerste kun je geen afbeelding meer uploaden als je een link plaatst en de afbeelding is niet juist. Dit vind ik echt een gemis want niet alle websites hebben de juiste afbeelding ingesteld. Je kunt nu de afbeelding nog hooguit verwijderen, maar iedereen weet ondertussen dat geen afbeelding minder interactie trekt.

LinkedIn nieuwe layout bedrijfspagina
2. Je kunt nu je update vastmaken aan de bovenkant door op ‘Bovenaan vastpinnen’ te klikken als je op de drie puntjes rechts boven in de update klikt. Deze optie lijkt echter op dit moment van schrijven nog niet te werken. Ik ga er vanuit dat de update die je vastpint, naast de ‘Over ons’ komt te staan op het moment dat deze optie werkt (zie blog deel 1). Ik kom hier nog op terug zodra hier meer zekerheid over is.

LinkedIn nieuwe layout bedrijfspagina

3. Je kon altijd al je doelgroep instellen boven de 100 volgers. Dit kan nog steeds maar de optie is nu uitgebreid en je kunt niet meer kiezen of je werknemers uitsluit van de update zodat deze niet in hun tijdlijn voorbij komt. Gelukkig maar dat die optie verdwenen is, je werknemers zijn juist belangrijk, zij moeten juist de update kunnen delen in hun eigen tijdlijn.

LinkedIn nieuwe layout bedrijfspagina

 

Update delen als beheerder en update plaatsen vanaf mobiele applicatie

Helaas zijn twee hoognodige opties, die hoog op het wensenlijstje staan, nog steeds niet gerealiseerd in de nieuwe lay-out. Zo is het nog steeds niet mogelijk op desktop/laptop om als beheerder rechtstreeks vanaf je bedrijfspagina je update te delen op je persoonlijke tijdlijn. In een eerder blog beschreef ik twee manieren hoe je dat wel op een andere manier voor elkaar krijgt.

Daarnaast is het nog steeds niet mogelijk om in de app een update te plaatsen vanuit je bedrijfspagina. Ik hoop nog steeds dat LinkedIn vandaag of morgen met een aparte app voor beheerders van bedrijfsprofielen komt, zodat je gemakkelijk updates kunt plaatsen. Gezien het feit dat al 60% gebruik maakt van de mobiele apps, lijkt me dit geen overbodige luxe.

In het volgende, en tevens laatste deel, van deze vierdelige blogserie, ga ik in op de aanpassingen binnen de carrièrepagina in de nieuwe lay-out. Dit is een betaald onderdeel van de LinkedIn bedrijfspagina. Een heel belangrijk onderdeel als je je als bedrijf ook als werkgever wilt profileren!

Workshop LinkedIn voor bedrijven

Wil je meer weten over de LinkedIn bedrijfspagina en daar misschien een workshop of training voor volgen? Wij bieden zowel één op één trainingen als incompany trainingen voor binnen je bedrijf of organisatie. Geheel op maat en naar wens, we bekijken altijd wat de behoefte is en passen daar de cursus op aan. Stuur ons een e-mail als je meer wilt weten.