Eind september schreef ik er al een blog over: de gehele lay-out van LinkedIn gaat op de schop. Niet alleen de persoonlijke profielen en de homepage, maar ook de bedrijfsprofielen zijn flink onder handen genomen en worden aangepast aan het uiterlijk van de mobiele applicaties. Ik zet de belangrijkste ontwikkelingen voor je op een rij in een reeks van vier blogs: ‘Overzicht‘, ‘Bewerken en beheren‘, ‘Updates‘ en de ‘Carrièrepagina en werkleven’. Dit is deel 4, het laatste deel, over de carrièrepagina die in de nieuwe lay-out ‘Werkleven’ heet.
Wat is er veranderd aan de carrièrepagina of carreerpage
De nieuwe lay-out van de carrièrepagina op je LinkedIn bedrijfspagina , die nu ‘Werkleven’ of ‘Life’ in het Engels heet, is er wat mij betreft flink op vooruit gegaan. Vanuit mijn ervaring in werkzaamheden bij verschillende opdrachtgevers kan ik direct melden dat de vernieuwde carrièrepagina jouw bedrijf een enorme boost geeft als het gaat om werving en selectie van nieuwe werknemers. Er wordt meer op de carrièrepagina geklikt, er worden meer vacatures bekeken én er wordt meer gesolliciteerd via LinkedIn.
Ik ga verder niet in op de werking van de carrièrepagina, die heb ik in eerdere blogs en mijn e-book ‘LinkedIn voor bedrijven’ weggeschreven, maar ik laat de belangrijkste verschillen zien met de oude lay-out.
Oude lay out:
In de oude lay-out viel de tab van de carrièrepagina niet op. Er werd wel op geklikt, maar men moest weten dat het er was. Deze extra pagina is bedoeld om je als bedrijf te profileren als werkgever.
Nieuwe lay-out:
In de nieuwe lay-out staat de carrièrepagina pontificaal rechts op de pagina maar nu als ‘Werkleven’. Wat je ook ziet is het nieuwe veld met vacatures, links van ‘Werkleven’. Deze optie volgt automatisch als de carrièrepagina is aangemaakt.
Bewerken
Het bewerken van de carrièrepagina doe je via de optie ‘carrièrepagina’s’ welke verschijnt als de carrièrepagina is toegevoegd (let op, dit kun je niet zelf, ook bureau’s kunnen dit niet, dit gaat alleen via LinkedIn zelf. Neem contact met mij op als je hierover in contact wilt treden met iemand van LinkedIn, ik kan je daarbij helpen).
Omslagfoto en spotlights
Voor ‘Werkleven’ heb je een aparte omslagfoto nodig die de sfeer uitstraalt van jouw bedrijf als werkgever. Het formaat is verschillend met die van de bedrijfspagina zelf, namelijk 1128 x 376 pixels. Daaronder heb je mogelijkheid tot plaatsen van twee tot drie ‘spotlights’ zoals dat heet. Hierin kun je je bedrijf of organisatie mooi profileren als werkgever door het plaatsen van foto’s en video’s, begeleid met tekst en websites.
Bron: bedrijfspagina LinkedIn van Volkerrail
Bedrijfsleiding
Het is mogelijk om twee tot vier leden van de directie of het managementteam uit te lichten op ‘Werkleven’. Op die manier weten toekomstige werknemers wie hun leidinggevenden worden en kunnen ze alvast een kijkje nemen op het profiel. Overigens bepaal je zelf of je dit onderdeel invult of niet. Ook kun je het eventueel (tijdelijk) verbergen mocht dat nodig zijn.
Bron: bedrijfspagina LinkedIn van Unilever
Foto’s plaatsen
Je kunt vier tot twintig foto’s van je bedrijf of werknemers plaatsen. Zo krijgen mensen die willen solliciteren een idee van hoe het bedrijf er uit ziet, wat voor uitjes er zijn, wat voor collega’s ze krijgen.
Bron: bedrijfspagina LinkedIn van Unilever
Blogs van medewerkers plaatsen
Een supermooie optie en van toegevoegde waarde is dat je nu blogs van medewerkers kunt linken op je bedrijfspagina. Medewerkers kunnen artikelen schrijven op hun persoonlijke profiel en deze zie je dan terug op de bedrijfspagina. Je kunt er twee tot drie kwijt. Ideaal voor storytelling, het verhaal van de medewerkers achter het bedrijf. Bloggen op de bedrijfspagina zelf blijft niet mogelijk.
Bron: bedrijfspagina LinkedIn van Unilever
Gegevens over bedrijfscultuur
Je medewerkers vullen van alles in in hun persoonlijke profiel en zijn als het goed is door middel van hun werkervaring gekoppeld aan het bedrijfsprofiel. Een deel van de informatie die ze in hun profiel invullen, komt terug in ‘Inzichten in de bedrijfscultuur’. Zo krijgt ook hiervan de nieuwe toekomstige medewerker een goed beeld van zijn collega’s en de cultuur. Je kunt dit onderdeel overigens uit zetten als je het niet wilt laten zien op je bedrijfspagina.
Bron: bedrijfspagina LinkedIn van Unilever
Pagina in verschillende landen of voor verschillende branches bekijken
Naast de ‘gewone’ carrièrepagina zijn er nog tal van mogelijkheden om het aantrekkelijker te maken voor de bezoeker. LinkedIn kan je pagina zo inrichten dat het voor ieder land afzonderlijk is ingericht met eigen foto’s, bedrijfsleiding en cultuur. Ook kun je brancheverschillen meenemen, dus iemand die in de ICT zit ziet een andere omgeving dan iemand die in de logistiek werkt. Zo blijf het aantrekkelijk voor iedereen.
Bron: bedrijfspagina LinkedIn van Unilever
Vacatures
De vacatures hebben ook een veel prominentere plek gekregen op de bedrijfspagina. Je kunt nu direct overzichtelijk zien welke vacatures er zijn en je wordt aantrekkelijk met je eigen foto naar de aparte pagina getrokken. klik je er op, dan zie je alle vacatures verschijnen. Alles over vacatures en jobwrapping en andere wetenswaardigheden vind je terug in mijn e-book ‘LinkedIn voor bedrijven’.
Workshop LinkedIn voor bedrijven
Heb je geen zin om het allemaal zelf uit te vinden of wil je gewoon eens goed uitleg over de werking van de LinkedIn bedrijfspagina? Wij bieden zowel één op één trainingen als incompany trainingen voor binnen je bedrijf of organisatie. Geheel op maat en naar wens, we bekijken altijd wat de behoefte is. Stuur ons een e-mail als je meer wilt weten.
[…] per maand of € 6.899,88 per jaar. Vaak is het voordeliger in dergelijke omstandigheden om een Carrièrepagina op te zetten. Vraag mij naar de mogelijkheden, ik kan je in contact brengen met een van de […]
Hi Hans, het hangt vooral van het aantal vacatures af en hoe moeilijk invulbaar die zijn. Reken op minimaal 12 per jaar, dan kan het interessant worden. Heb je interesse dan kan ik je voorstellen aan een van mijn contactpersonen bij LinkedIn die het ook voor je uitrekent en de mogelijkheden met je bespreekt. Je kunt een carrièrepagina sowieso niet zelf aanmaken namelijk. Stuur in dat geval even een mailtje naar info@digitalmoves.nl.
Hi Corinne, helder deze info. Dank! Mijn vraag is: wanneer is een carrièrepagina interessant? Wij hebben periodiek vacatures.
[…] ‘Overzicht’, ‘Bewerken en beheren‘, ‘Updates‘ en de ‘Carrièrepagina en werkleven‘. Dit is deel 1 over het overzicht algemeen. Ik ga verder niet in op het opmaken van een […]
[…] Nieuwe lay-out LinkedIn bedrijfspagina deel 4 – Carrièrepagina en werkleven […]
[…] Vorige Volgende […]
[…] ‘Overzicht‘, ‘Bewerken en beheren’, ‘Updates‘ en de ‘Carrièrepagina en werkleven‘. Dit is deel 2, bewerken en […]