Als beheerder kun je vanaf de bedrijfspagina van LinkedIn helaas (nog) geen content vanaf persoonlijke profielen delen. En dat is jammer want de updates van je collega’s kunnen soms heel goede content zijn voor de bedrijfspagina. Of is er toch een omweg? Jazeker, ik laat hem je in dit blog zien!
update 22-5-2019
Hoe deel je een update van een persoonlijk LinkedInprofiel op je bedrijfspagina
Het is niet mogelijk om als beheerder rechtstreeks een update van, bijvoorbeeld, een collega of medewerker van je organisatie op de LinkedIn bedrijfspagina te delen. En toch is er een omweg zodat je updates kunt delen vanaf persoonlijke LinkedInprofielen. Hoe doe je dat?
Stel, je wilt een update delen van iemand. Je gaat naar desbetreffende post en klikt op de drie puntjes rechts bovenin de update. Klik vervolgens op ‘Link naar bijdrage kopiëren’.
De link, die nu onder je knop zit, plak je vervolgens in het veld voor de updates in je bedrijfspagina. Je ziet direct de originele update er onder verschijnen, inclusief tekst en eventueel afbeelding. Het werkt precies hetzelfde als met website-linkjes.
Maar wat als een collega een artikel heeft geschreven dat je wilt delen op je bedrijfspagina?
Hoe deel je een artikel van een persoonlijk LinkedInprofiel op je bedrijfspagina
Een blog of artikel kun je op LinkedIn alleen als persoon schrijven, niet als bedrijfspagina. Als je als beheerder het artikel wilt delen op je bedrijfspagina, dan kun je de voorgaande stappen volgen, maar je kunt ook de URL van desbetreffend artikel kopiëren en plakken in je update.
Het is niet anders dan met externe links, je krijgt als het goed is het preview plaatje te zien met de titel. De link kun je op zich verwijderen, hoeft niet, maar mijn advies is om er wel even een persoonlijk begeleidend bericht bij te plaatsen als bedrijfspagina zijnde.
Dit soort deelacties zijn vooral leuk bijvoorbeeld bij arbeidsmarktcommunicatie. Een medewerker die enthousiast vertelt over zijn of haar werk, maar ook kun je het uiteraard gebruiken voor verdieping over bepaalde onderwerpen, producten of diensten. Medewerkers kunnen goed verhalen vertellen, waarom zou je dat niet gebruiken voor je bedrijfspagina? Juist mooi om de mensen aan het werk te zien achter de schermen. Lees ook mijn blog over ‘employee advocacy‘.
Je zult zien dat dat vaak meer interactie oplevert dan alleen maar nieuwtjes of statische blogs vanaf de website. Mensen doen zaken met mensen en dat willen ze ook graag terug zien op een bedrijfspagina.
LinkedIn voor bedrijven
De LinkedIn bedrijfspagina wordt steeds populairder en meer ingezet door bedrijven. Leer alle ins en outs kennen door het volgen van een workshop of maak het je eigen met dit e-book ‘LinkedIn voor bedrijven‘, de meest uitgebreide handleiding die er is voor de bedrijfspagina!
Dag Corinne, ik heb de volgende vraag: hoe kan ik posts van een bedrijfspagina (liefst op een automatische manier) overbrengen (en dus delen) naar mijn persoonlijke pagina, zodat de posts ook geliked kunnen worden door mijn persoonlijke contacten (en dus niet enkel die van het bedrijf). Weet jij hoe dat moet? Alvast bedankt!
Automatisch gaat sowieso niet Geert. Als er al tools voor zouden zijn, dan zijn die verboden door LinkedIn. Ik ken je situatie verder niet, maar denk ook niet dat je dat veel credits op gaat leveren. Waarom zou je dat willen? Ben je zzp’er of mkb’er, dan zou ik sowieso volledig inzetten op het persoonlijke profiel.
Delen is trouwens de minst effectieve actie die je kunt doen op LinkedIn om je content te verspreiden. Ik zou gaan voor originele content (wat op zich qua inhoud wel hetzelfde kan zijn maar met een iets andere tekst bijvoorbeeld). Af en toe iets doordelen kan best maar klakkeloos automatisch doorplaatsen gaat je niet verder helpen. Succes ermee!
[…] post, want als ze relevante artikelen willen delen op hun eigen tijdlijn, is dat heel waardevol. Corinne Keijzer heeft daar een goed artikel over […]
Hi Wiepkje,
Ik heb hetzelde probleem als jij eerder hebt omschreven. Heb je inmiddels al een oplossing kunnen vinden?
Hi Wiepkje, ik doe het zelf heel vaak, werkt nog steeds. Wat er bij jou mis gaat durf ik niet te zeggen….heb je al eens een F5 of refresh gedaan? Soms laden posts niet direct, dat helpt bij mij altijd.
Bedank voor je uitleg. Ik heb dit 2x geprobeerd op onze linkedin bedrijfspagina en het leek goed te gaan, totdat ik weer keek op de bedrijfspagina en het artikel was verdwenen. Het staat niet onder activiteit en niet op de home pagina. Heb je enig idee of deze functionaliteit niet meer werkt? Alvast bedankt!