Als beheerder kun je vanaf de bedrijfspagina van LinkedIn  helaas (nog) geen content vanaf persoonlijke profielen delen. En dat is jammer want de updates van je collega’s kunnen soms heel goede content zijn voor de bedrijfspagina. Of is er toch een omweg? Jazeker, ik laat hem je in dit blog zien! 

update 22-5-2019

Hoe deel je een update van een persoonlijk LinkedInprofiel op je bedrijfspagina

Het is niet mogelijk om als beheerder rechtstreeks een update van, bijvoorbeeld, een collega of medewerker van je organisatie op de LinkedIn bedrijfspagina te delen. En toch is er een omweg zodat je updates kunt delen vanaf persoonlijke LinkedInprofielen. Hoe doe je dat?

Stel, je wilt een update delen van iemand. Je gaat naar desbetreffende post en klikt op de drie puntjes rechts bovenin de update. Klik vervolgens op ‘Link naar bijdrage kopiëren’.

 

hoe deel je update als bedrijfspagina

 

De link, die nu onder je knop zit, plak je vervolgens in het veld voor de updates in je bedrijfspagina. Je ziet direct de originele update er onder verschijnen, inclusief tekst en eventueel afbeelding. Het werkt precies hetzelfde als met website-linkjes. hoe deel je update als bedrijfspagina

Maar wat als een collega een artikel heeft geschreven dat je wilt delen op je bedrijfspagina?

Hoe deel je een artikel van een persoonlijk LinkedInprofiel op je bedrijfspagina

Een blog of artikel kun je op LinkedIn alleen als persoon schrijven, niet als bedrijfspagina. Als je als beheerder het artikel wilt delen op je bedrijfspagina, dan kun je de voorgaande stappen volgen, maar je kunt ook de URL van desbetreffend artikel kopiëren en plakken in je update.

hoe deel je update als bedrijfspagina

Het is niet anders dan met externe links, je krijgt als het goed is het preview plaatje te zien met de titel. De link kun je op zich verwijderen, hoeft niet, maar mijn advies is om er wel even een persoonlijk begeleidend bericht bij te plaatsen als bedrijfspagina zijnde.
hoe deel je update als bedrijfspagina

Dit soort deelacties zijn vooral leuk bijvoorbeeld bij arbeidsmarktcommunicatie. Een medewerker die enthousiast vertelt over zijn of haar werk, maar ook kun je het uiteraard gebruiken voor verdieping over bepaalde onderwerpen, producten of diensten. Medewerkers kunnen goed verhalen vertellen, waarom zou je dat niet gebruiken voor je bedrijfspagina? Juist mooi om de mensen aan het werk te zien achter de schermen. Lees ook mijn blog over ‘employee advocacy‘.

Je zult zien dat dat vaak meer interactie oplevert dan alleen maar nieuwtjes of statische blogs vanaf de website. Mensen doen zaken met mensen en dat willen ze ook graag terug zien op een bedrijfspagina.

LinkedIn voor bedrijven

De LinkedIn bedrijfspagina wordt steeds populairder en meer ingezet door bedrijven. Leer alle ins en outs kennen door het volgen van een workshop of maak het je eigen met dit e-book ‘LinkedIn voor bedrijven‘, de meest uitgebreide handleiding die er is voor de bedrijfspagina!

LinkedIn voor bedrijven - Corinne Keijzer