Cursus of workshop Linkedin, Twitter of Facebook

//Cursus of workshop Linkedin, Twitter of Facebook

Cursus of workshop Linkedin, Twitter of Facebook

Door |2019-03-10T16:29:39+00:00vrijdag 16 juli, 2010|Informatie en Tarieven|

Zoek je een sprekersessie, workshop of cursus Linkedin, Facebook, Twitter of Instagram bijvoorbeeld? Dan willen wij je daar graag bij helpen. Onze sessies en trainingen zijn altijd up-to-date en ingericht op de wens van de klant. Ik geloof namelijk niet in standaard verhaaltjes, zowel merken, bedrijven als personen zijn nu eenmaal verschillend. Alle cursussen en trainingen kunnen in groepsverband of individueel gehouden worden.

LET OP: ONZE COMPLETE AANBOD AAN TRAININGEN, SPREKERSESSIES EN WORKSHOPS VIND JE VANAF NU TERUG OP DIGITAL MOVES:

Zie voor inhoud, locaties en data onze agenda: https://www.digitalmoves.nl/agenda/

Linkedin

Linkedin kun je op verschillende manieren inzetten. Het is je digitale c.v., je digitale visitekaartje maar misschien ook wel je belangrijkste netwerkplatform. Personal branding wordt steeds belangrijker. Hoe zorg je dat je eerste indruk online de juiste is? Hoe zorg je dat je gevonden wordt door de juiste personen? Hoe onderscheid je je en hoe val je op?

Het is een formeel kanaal waar steeds meer werkgevers en werkzoekenden elkaar vinden. Ook bedrijven zoeken steeds vaker hier naar de juiste mensen. Ze bouwen een band op met relaties en toekomstige werknemers en profileren zich steeds vaker op Linkedin. Steeds vaker willen bedrijven ook dat hun personeel professionele profielen hebben.

Wat kun je in een cursus of workshop Linkedin onder andere verwachten: 

  • Het belang van een goed profiel – je digitale visitekaartje en c.v.
  • SEO (zoekmachineoptimalisatie) op Linkedin – hoe werkt dat
  • Social selling: hoe genereer je leads en hoe werf je klanten met LinkedIn
  • Sales Navigator: hoe werkt deze premium tool van LinkedIn en wat kan ik daar mee
  • Praktijkdeel: profielen van a tot z doorlopen en professioneel inrichten
  • Personal branding: hoe maak ik me zelf zichtbaar en vindbaar
  • Instellingen: welke instellingen zijn er, welke zijn belangrijk en hoe stel ik ze in
  • Netwerken: hoe breid ik mijn netwerk uit en hoe gebruik ik deze
  • Groepen: wat is het nut van groepen en wat kan ik er mee
  • Bedrijfspagina: wat is het verschil met een persoonlijk profiel en wat is het voordeel
  • Do’s & Don’ts

Alle leerstof wordt ondersteund door goed lesmateriaal en door Linkedin Benelux zelf.

Na de training verdere (persoonlijke) begeleiding nodig? Ook dat is mogelijk.  Vraag naar de mogelijkheden en tarieven.

Facebook 

Facebook is hét social media kanaal om als bedrijf met je (potentiële) klanten in gesprek te komen en te blijven. Steeds meer verwachten consumenten ook dat bedrijven aanwezig zijn op Facebook. Het biedt vele kansen, niet alleen als extra servicekanaal, maar vooral ook om de conversatie op te zoeken, een stuk merkbeleving te creëren en een band te krijgen met de fans van je merk of bedrijf. Het is bewezen dat mensen die al fan zijn van je bedrijf of merk op Facebook, ook 10 x eerder of sneller iets bij je zullen kopen. En het mooie is, je hoeft je zelf niet te verkopen. Sterker nog, dat is juist helemaal niét de bedoeling. Ik leer je hoe je er voor zorgt dat ánderen dat voor je gaan doen.

Ik heb ondertussen aardig wat ervaring in Facebook marketing, voor grote merken als Toyota en Lexus, maar ook voor vele kleinere (MKB) bedrijven, ZZPers, DJ’s en artiesten. In mijn handboek “Ontdek Snel – Facebook voor de ondernemer”  omschrijf ik stap voor stap Facebook. Hierin staat een uitgebreid stappenplan en word je aan de hand meegenomen door de Facebook pagina voor bedrijven. Wil je liever begeleiding, dan kan ik je daar absoluut bij helpen.

Wat kun je in een cursus of workshop Facebook voor ondernemers onder andere verwachten: 

  • wat zijn de verschillen tussen groepen, persoonlijke- en zakelijke profielen op Facebook
  • welke mogelijkheden biedt Facebook op commercieel gebied
  • hoe kan ik mij als zelfstandig ondernemers of mkb’er met zo min mogelijk tijd goed profileren op Facebook
  • hoe creëer ik interactie zodat ik mijn bereik vergroot op Facebook
  • hoe ga ik om met vragen, maar ook vooral met klachten en recensies
  • welke vormen van adverteren zijn er, wat kost het en welke zijn voor mij handig om in te zetten
  • hoe werkt Facebook marketing, inclusief begrippen als IPM+, IPV, Edgerank, ROI
  • hoe kan ik de statistieken benutten om nog beter gebruik te maken van mijn Facebook pagina
  • welke instellingen zitten er verstopt en waar vind ik die
  • hoe ik mijn (potentiële) klanten op een laagdrempelige manier aan mij kan binden zodat dat uiteindelijk leidt tot grotere conversie

Wil je meer informatie? Neem dan contact met ons op. Ik doe vaak een eerste intake per telefoon of skype. Vervolgens kunnen we eventueel een afspraak maken. Tarief afhankelijk van voorkeur en wensen.

Twitter  

Twitter is een heel dynamisch social media kanaal, you hate it or you love it. Het is zeker niet voor iedereen weggelegd en je moet hier in het begin ook echt geduld voor hebben om het voor je te laten werken. Ik twitter sinds 2008 en ben heel fanatiek. Het heeft mij zijn voordelen al lang bewezen, en het gaat echt veel verder dan “de hele dag door vertellen wat je aan het doen bent”. Het is netwerken pur sang, veel geven en door gunnen weer krijgen. Helaas gebruiken vooral bedrijven en ZZPers het op de verkeerde manier, waardoor het niet of juist averechts werkt. Graag laat ik je de voordelen en kansen zien die Twitter biedt. Maar ik waarschuw je van te voren: het kost tijd en je moet investeren.

Wat kun je in een cursus of workshop Twitter onder andere verwachten: 

  • Opzetten/inrichten van mijn Twitter account
  • Twitter jargon
  • How to tweet
  • Webcare en monitoring van alles wat over mijn merk of bedrijf gezegd wordt
  • De kunst van het netwerken
  • Handige twittertools
  • Tweetdeck en Hootsuite  vs betaalde monitoring tools
  • Alle geheimen van Tweetdeck, tips, trucs, advies, do’s & dont’s

Instagram: 

  • Het opzetten van een stappenplan en randvoorwaarden binnen jouw bedrijf
  • Het opzetten van je Instagramprofiel en alle mogelijkheden en ins & outs over de inrichting
  • Content en storytelling; wat voor posts plaats je op je Instagramprofiel
  • Het gebruik maken van een contentkalender
  • Wat is Instagram Stories en hoe gebruik je het
  • Hashtags; wat zijn dat én hoe gebruik je deze
  • Hoe krijg je meer volgers
  • Statistieken van jouw Instagramprofiel
  • Adverteren op Instagram; welke mogelijkheden zijn er
  • Tips, trucs, do’s & don’ts

Onze werkwijze

Je kunt alle informatie overzichtelijk terugvinden op onze website Digital Moves: www.digitalmoves.nl 

Over de schrijver:

Corinne heeft zich in de afgelopen jaren volledig gespecialiseerd in social media marketing en -strategie, met tegenwoordig vooral de focus op LinkedIn. Met haar bedrijf Digital Moves werkt ze samen met andere ondernemers die ieder hun eigen expertise hebben op gebied van online media. Regelmatig wordt ze gevraagd als spreker, met name over het onderwerp 'social selling met LinkedIn', en daarnaast is ze bedreven in het geven van op maat gemaakte LinkedIn trainingen. Ze is auteur van honderden blogs, artikelen en meerdere boeken over social media. In 2017 is zij door een vakjury van de FOTY awards verkozen tot beste zzp'er in de categorie 'Coaching & Training' en in 2019 is zij opnieuw genomineerd én finaliste voor de FOTY awards van 2018. Neem contact op met Corinne.