Wil je meer leads halen uit je LinkedIn bedrijfspagina? Dan is deze optie misschien iets voor jou. Voeg een leadformulier toe aan je pagina en laat geïnteresseerden met één druk op de knop contact zoeken.

Leadformulier koppelen

Het is uit onderzoek vaker gebleken dat we niet zo dol zijn op het invullen van gegevens. LinkedIn geeft daarom al langere tijd de mogelijkheid om lead gen forms in te zetten maar helaas alleen in Campagnebeheer, bij het opzetten van bepaalde advertentievormen. Daar komt nu verandering in, je hebt de mogelijkheid om een leadformulier te koppelen aan je bedrijfspagina en het werkt super eenvoudig. Je ziet, als je als beheerder op je bedrijfspagina bent, onderaan je statistieken de optie om het leadformulier toe te voegen.

leadformulier linkedin bedrijfspagina

Klik je hier op dan kom je in ‘Bewerken’ waar je een extra tab vindt met ‘Leadformulier’. Je zet de optie aan. Je komt hier ook via de knop ‘Pagina bewerken’ rechts onder je omslagfoto.

leadformulier linkedin bedrijfspagina

Je krijgt nu drie opties, deze zullen denk ik nog wel uitgebreid worden in de toekomst. Je kunt kiezen qua opties voor:

  • een gratis proeflidmaatschap starten
  • een gratis demo aanvragen
  • contact opnemen met sales

Ik ga in mijn voorbeeld voor het gratis proeflidmaatschap voor onze kennis-sessies voor bedrijfspagina beheerders en vul de rest van de gegevens en informatie in. Zorg dat je een goed privacybeleid hebt, bijvoorbeeld die van je website waar je heen verwijst.

 

leadformulier linkedin bedrijfspagina

Sla deze informatie op. Op je bedrijfspagina zien je bezoekers nu jouw titel met informatie én de gekozen knop.

 

leadformulier linkedin bedrijfspagina

Nieuwe leads ophalen

Op het moment dat mensen klikken en akkoord gaan krijg je dit direct te zien in je statistieken, ‘… nieuwe leads’:

leadformulier linkedin bedrijfspagina

Klik je daarop dan zie je dat je in de statistieken een nieuwe optie ‘Leads’ hebt, je kunt hier direct de gegevens uit je leadformulieren downloaden.

leadformulier linkedin bedrijfspagina

Ik zeg, op naar veel mooie leads. Nog een goede reden om je LinkedIn bedrijfspagina altijd op te zetten. ?

Wil je meer succes hebben met LinkedIn? Neem dan een workshop van socialmedia-expert Corinne Keijzer

Groei maximaal in zichtbaarheid en conversie

- Hoe komen we (meer) in beeld bij onze stakeholders, prospects en klanten?

- Hoe krijgen we meer volgers en hoe zetten we een eenvoudige contentstrategie op?

- Hoe zetten we contentmarketing goed in?

- Hoe enthousiasmeer ik mijn collega's om LinkedIn (nog) meer in te zetten?

Maximaal groeien in zichtbaarheid en volgers met je bedrijfspagina en de persoonlijke profielen van jou en je collega’s. Vanuit bekendheid doorpakken naar hogere conversie. Bekijk onze incompanytrainingen en -programma's en ga écht effectief aan de slag met LinkedIn.