Volgers zijn heel belangrijk voor een LinkedIn bedrijfspagina. Zij zijn tien keer meer bereid om een update van jouw bedrijf te delen dan niet-volgers. Maar wat plaats je in je updates, wat vinden ze interessant en hoe zorg je er voor dat je volgers je update ook daadwerkelijk gaan delen? Een aantal tips! 

Waarom mensen bedrijven volgen op LinkedIn

In tegenstelling tot Facebook, waar mensen gemiddeld 150 bedrijven per persoon volgen, volgen leden van LinkedIn slechts zes bedrijven op LinkedIn. LinkedIn wordt veel zakelijker ingezet en mensen zijn een stuk selectiever in de bedrijven waar ze meer van willen weten. Zij volgen deze bedrijven voornamelijk om de volgende redenen:

  • Vanwege de vacatures die het bedrijf te bieden heeft.
  • Vanwege de nieuwtjes en informatie van het bedrijf.
  • Vanwege nieuwe projecten en initiatieven.

linkedin bedrijfsprofiel tips

Wat plaats je in updates voor je LinkedIn bedrijfspagina

LinkedIn is het grootste distributiekanaal van alle social media kanalen als het gaat om het delen van content. Belangrijk gegeven is dat meer dan de helft van alle gedeelde content online van LinkedIn komt. Hierboven liet ik al zien wat mensen dan interessant vinden van bedrijven, naast vacatures, hieronder geef ik wat meer concrete voorbeelden:

  • Interessante ontwikkelingen omtrent je organisatie. Bijvoorbeeld overnames of personeelswisselingen.
  • Interessante informatie over jouw producten en/of diensten. Komt er een nieuw product aan, “draai je volgers dan alvast warm” en neem ze mee in dit proces. Geef ze een voordeeltje door als eerst een sneak preview te geven bijvoorbeeld. Ook aankomende workshops, trainingen of evenementen kondig je aan. Enthousiasmeer je volgers.
  • Leuke tips, adviezen en nieuwtjes over jouw vakgebied. Vertel als podotherapeut goede tips om je voeten mooi of gezond te houden, geef als IT’er tips over instellingen en veiligheid op je computer. Iédereen heeft wat te vertellen over zijn vak en branche, zeker weten!
  • Plaats leuke foto’s en plaatjes die met jouw organisatie of product te maken hebben. Een kijkje achter de schermen doet het altijd goed, wees transparant, bouw vertrouwen op, neem mensen mee in “jouw verhaal”.
  • Interessante blogs of nieuwsitems, door iemand van jouw bedrijf zelf geschreven, of van een ander. Het is heel sterk om ook content van anderen te delen, wees niet te bang voor je concurrent. Het toont juist professionaliteit en expertise door dat te doen.

Meer succes met LinkedIn – klanten en leads werven met LinkedIn

Wil je meer weten over LinkedIn en de mogelijkheden leren kennen? Je kunt:

elearning Linkedin