Hoe verander ik de URL van mijn Facebook bedrijfspagina

///Hoe verander ik de URL van mijn Facebook bedrijfspagina

Hoe verander ik de URL van mijn Facebook bedrijfspagina

De Facebook bedrijfspagina is een belangrijk uithangbord van jouw bedrijf. Zorg er dan ook voor dat de URL goed staat. Je krijgt van Facebook een eigen URL als je een bedrijfspagina aanmaakt, maar het is mogelijk om deze aan te passen. Verander de URL van je Facebookbedrijfspagina door de volgende stappen te doorlopen.

Wijzig de URL van je Facebookbedrijfspagina

Als je een bedrijfspagina aanmaakt op Facebook, dan krijg je automatisch een URL toegewezen. Deze ziet er zo uit: http://www.facebook.com/pages/jouwbedrijfsnaam/123456789

Je krijgt dus een ‘pages’ pagina en achter je bedrijfsnaam staan wat willekeurige cijfers. Dit is natuurlijk niet handig in gebruik en ook qua zoekmachineoptimalisatie is dit niet verstandig om deze URL zo te laten staan. Tevens is het eenvoudiger voor mensen om je Facebookpagina te vinden met de zoekfunctie binnen Facebook als je pagina een unieke gebruikersnaam heeft.

Ook is het moeilijk voor jouw doelgroep om zo’n aparte URL te onthouden. Pas deze daarom aan naar een ‘nette’ url: http://www.facebook.com/jouwbedrijf

Alleen een persoon met de Beheerdersrol kan dit wijzigen.  Zorg dus dat je ingelogged bent als Beheerder op je pagina.

Één keer wijzigen

LET OP: Je mag de URL van je pagina slechts eenmaal invoeren. Zorg dus dat je geen fouten maakt en beslis van tevoren goed welke naam je wilt gebruiken.

Doorloop de volgende stappen:

Wijzig de url door de volgende stappen te doorlopen:

  • Klik op de button ‘Info’ aan de linkerkant van je bedrijfspagina
  • Klik naast de huidige gebruikersnaam van je pagina op ‘Bewerken’
  • Of als je nog geen gebruikersnaam hebt ingevoerd, dan klik op je op ‘Gebruikersnaam voor pagina maken’

Hoe verander ik de URL van mijn Facebook bedrijfspagina

  • Voer een nieuwe gebruikersnaam in. Doe dit achter het @ teken. Facebook checked gelijk of deze beschikbaar is. Let goed op dat je de juiste naam invoert en geen spelfouten maakt.Hoe verander ik de URL van mijn Facebook bedrijfspagina
  • Als de gebruikersnaam beschikbaar is en voldoet aan de richtlijnen voor aangepaste gebruikersnamen, klik je op ‘Gebruikersnaam maken’

Facebook heeft bepaalde richtlijnen waar je je aan moet houden als je een gebruikersnaam aanvraagt. Let op de volgende elementen wanneer je een aangepaste gebruikersnaam voor je bedrijfspagina maakt:

  • Je kunt slechts één gebruikersnaam hebben voor je pagina of profiel.
  • Het is niet mogelijk om een gebruikersnaam te claimen die al in gebruik is. Facebook geeft dit direct aan als je een bestaande naam wilt gebruiken.

Hoe verander ik de URL van mijn Facebook bedrijfspagina

  • Een gebruikersnaam van een Facebookbedrijfspagina moet minimaal 5 tekens lang zijn.
  • Je gebruikersnaam mag uitsluitend bestaan uit alfanumerieke tekens (A-Z en 0-9) en punten (“.”). Je mag ook geen algemene termen of extensies (.com, .net) gebruiken, maar je kunt eventueel wel NL achter je naam zetten indien gewenst.
  • Punten (“.”) en hoofdletters mogen niet worden gebruikt om een onderscheid te maken tussen gebruikersnamen. Bijvoorbeeld: pietjepuk73, Pietje.Puk73 en pietje.puk.55 worden allemaal gezien als één en dezelfde gebruikersnaam.
  • Uiteraard mag je je met een gebruikersnaam niet voordoen als iemand anders.

Succes met het aanpassen van je URL!

Meer succes met Facebook!

Meer dan 10 miljoen Nederlanders gebruiken Facebook. Maar blijven bij jouw Facebookpagina de likes, shares en reacties uit en wil je weten wat je eraan moet doen? Heb jij geen idee wat voor berichten je moet plaatsen? Wil jij meer leads, klanten en omzet voor je bedrijf en heb je geen idee hoe je dat moet doen?

Dan ben jij eraan toe om te starten met de juiste Facebook marketing strategie. In deze training leggen wij jou uit hoe jij meer succes uit Facebook kunt halen! Klik hier voor meer informatie.

Door | 2018-05-09T15:20:12+00:00 mei 2nd, 2018|BLOGS, Facebook|0 Reacties

Over de schrijver:

Al ruim 15 jaar werkt Rik als expert op het gebied van alles wat met internet te maken heeft in met name de entertainment en de evenementen wereld. Hij heeft een eigen bedrijf (New Flavours) en adviseert bedrijven op het gebied van websites, social media (o.a. Facebook, Twitter, YouTube, Instagram), online en content marketing en met het opzetten en uitvoeren van hun social media marketing en -strategie. Rik heeft gewerkt als eindverantwoordelijke bij o.a. Walt Disney Benelux, Dance Valley, Dutch Valley, Dam tot Damloop, Amsterdam Marathon en met internationale artiesten als Armin van Buuren, Carl Cox, Ferry Corsten e.v.a. Neem contact op met Rik

Laat een reactie achter

Anti-spam: *