5 Tips voor je Facebook profielfoto van jouw bedrijfspagina

///5 Tips voor je Facebook profielfoto van jouw bedrijfspagina

5 Tips voor je Facebook profielfoto van jouw bedrijfspagina

Door |2018-05-22T15:02:55+00:00dinsdag 22 mei, 2018|BLOGS, Facebook|

De profielfoto op je Facebookpagina is de belangrijkste eye catcher. Nog belangrijker dan je omslagfoto, omdat je profielfoto op zoveel plekken terug komt op Facebook. Zorg er dan ook voor de de profielfoto van je bedrijfspagina duidelijk en in één oogopslag herkenbaar is voor de gebruiker. Ik geef je hier 5 tips voor een goede Facebook profielfoto!

Zorg voor een goede kwaliteit

Zorg voor een goede kwaliteit foto en upload een foto in het juiste formaat. Het formaat is 180 x 180 pixels. Op computers wordt het formaat iets verkleind naar 170 x 170 pixels.
Je profielfoto is ook zichtbaar bij reacties die je plaatst, dus herkenbaarheid is ontzettend belangrijk.

Voor veel bedrijven is een logo de eerste uitstraling. Als je een duidelijk logo hebt, gebruik deze dan als profielfoto. Facebook adviseert om een PNG bestand te gebruiken als je een logo upload. Zo krijg je de beste kwaliteit.

De profielfoto op je Facebookpagina is een belangrijke eye catcher. Deze moet dan ook duidelijk en in één oogopslag herkenbaar zijn voor de gebruiker. Zorg voor een goede kwaliteit foto en upload een foto in het juiste formaat. Het formaat is 180x180 pixels. Op computers wordt het formaat iets verkleind naar 170 x 170 pixels. Op smartphones wordt de profielfoto met een formaat van 128 x 128 pixels weergegeven. Ruim 90% van de gebruikers bekijkt Facebook via de app. Houdt er dus rekening mee hoe je profielfoto er op smartphones uitziet. Je profielfoto is ook zichtbaar bij reacties die je plaatst, dus herkenbaarheid is ontzettend belangrijk. Voor veel bedrijven is een logo de eerste uitstraling. Als je een duidelijk logo hebt, gebruik deze dan als profielfoto. Facebook adviseert om een PNG bestand te gebruiken als je een logo upload. Zo krijg je de beste kwaliteit.

Let er dus goed op dat je een profielfoto upload die voldoet aan deze tips:

  1. Vierkant (een rechthoek wordt afgesneden)
  2. Formaat 180 x 180 pixels maar goed zichtbaar moet zijn als hij op 170 x 170 wordt getoond
  3. Een PNG bestand voor de beste kwaliteit
  4. Je profielfoto moet in één klap herkenbaar zijn
  5. Denk eraan hoe je profielfoto eruit ziet op een smarthphone

Je profielfoto op een smartphone

Op smartphones wordt de profielfoto met een formaat van 128 x 128 pixels weergegeven. De profielfoto wordt tegenwoordig bijgesneden naar een cirkel.

Bekijk hier tips voor de Facebook profielfoto van je bedrijfspagina

Ruim 90% van de gebruikers (!) bekijkt Facebook via de app. Houd er dus rekening mee hoe je profielfoto er op smartphones uitziet.

Test dus heel goed hoe je profielfoto eruit ziet op een mobiele telefoon voordat je deze live zet. Daar valt en staat het succes van jouw profielfoto mee.

BELANGRIJK!

De profielfoto op een smartphone wordt bijgesneden naar een cirkel.

Logo of persoon?

Gebruik je een logo of een persoon als profielfoto van een zakelijke Facebookpagina? Die vraag wordt vaak gesteld. Een logo kan duidelijk zijn, maar soms is een gezicht er bij persoonlijker en komt betrouwbaar over. Zeker als je als je ‘het gezicht’ bent van je bedrijf of je bent bijvoorbeeld ZZP’er.

Bekijk hier tips voor de Facebook profielfoto van je bedrijfspagina
Zorg voor een goeie foto en kijk recht in de lens. Zorg dat je foto niet te dichtbij, maar zeker niet van te veraf genomen is en dat je gezicht duidelijk in beeld is. Ook hier geldt dat de afbeelding helder en herkenbaar moet zijn.

Waarom is een goeie profielfoto zo belangrijk?

Je krijgt maar één kans voor een eerste indruk. Dus die indruk moet gelijk goed zijn. Een goeie herkenbare profielfoto is daarom ontzettend belangrijk. Want die profielfoto krijg je overal op Facebook te zien.

Op maar liefst 10 verschillende plekken op Facebook kom je jouw profielfoto tegen:

  1. Bij elke reactie die je geeft
  2. De tijdslijn van al je volgers
  3. Bij de berichten die jij plaatst op je bedrijfspagina
  4. Bij de berichten die jouw fans delen vanuit jouw pagina
  5. Bij elk antwoord die je op een reactie geeft
  6. Op je Facebookpagina zelf
  7. Bij de berichten die je via Messenger verstuurd
  8. Bij de resultaten van zoekopdrachten binnen Facebook
  9. Bij de advertenties die je op Facebook plaatst
  10. Bij de berichten die je bij een evenement plaatst

Je ziet dus hoe belangrijk het is om aandacht te besteden aan de juiste profielfoto. Bedenk dus goed hoe jij ervoor zorgt dat je in één klap herkenbaar bent op Facebook.

En….hoe ziet jouw profielfoto eruit?

 

 

Over de schrijver:

Al ruim 15 jaar werkt Rik als expert op het gebied van alles wat met internet te maken heeft in met name de entertainment en de evenementen wereld. Hij heeft een eigen bedrijf (New Flavours) en adviseert bedrijven op het gebied van websites, social media (o.a. Facebook, Twitter, YouTube, Instagram), online en content marketing en met het opzetten en uitvoeren van hun social media marketing en -strategie. Rik heeft gewerkt als eindverantwoordelijke bij o.a. Walt Disney Benelux, Dance Valley, Dutch Valley, Dam tot Damloop, Amsterdam Marathon en met internationale artiesten als Armin van Buuren, Carl Cox, Ferry Corsten e.v.a. Neem contact op met Rik

Laat een reactie achter

Anti-spam: *