De LinkedIn bedrijfspagina is op de schop gegooid. Een nieuwe frisse lay-out, maar is het ook beter geworden daardoor? Ik zet alle aanpassingen op een rijtje voor je.

Op dit moment wordt de nieuwe lay-out van de LinkedIn bedrijfspagina uitgerold. Een frisse nieuwe look met best wel wat verbeteringen. Heb je hem nog niet, dan kan het helpen je taalinstelling op Engels te zetten. Bij mij doet de beheerderspagina het wel al in het Nederlands, maar de ‘voorkant’, zoals leden en volgers het zien, alleen nog in het Engels. Vandaar dat je hieronder twee verschillende talen ziet qua lay-out.

Wijzigingen nieuwe LinkedIn bedrijfspagina

Wat is er precies gewijzigd met de komst van de nieuwe LinkedIn bedrijfspagina, oftewel company page? Ik zet de verschillen hieronder uiteen. Op zich geen schokkende nieuwe dingen, de functies zijn alleen wat verschoven. Ik begin aan de ‘achterkant’ in het beheer van de pagina.

  1. In de oude lay-out kwam je uit op ‘Updates’ en moest je doorklikken naar ‘Overzicht’ om een en ander aan te passen in je zakelijke account. In de nieuwe layout zie je dat er een tabblad bovenin verdwenen is en je direct uitkomt op ‘Pagina’. Eigenlijk is dit de vernieuwde tab ‘Updates’ geworden. De instellingen van ‘Overzicht’ uit de oude lay-out vind je nu terug bij punt 2. Dit punt is in de oude lay-out samengevoegd met ‘Overzicht’ en tezamen zijn zij nu punt 2 in de nieuwe lay-out.
  2. Hier kun je in de nieuwe layout je profielfoto/logo aanpassen en alle functionaliteiten die verder onder ‘Overzicht’ stonden. Het gaat dan om de gegevens van je organisatie zoals website, bedrijfstak, bedrijfsgrootte en soort bedrijf. Ook de locatie, uitgelichte groepen kun je hier kwijt. Punt 5 in de oude lay-out vind je ook onder dit punt terug in de nieuwe layout. Het is namelijk nog steeds mogelijk je profiel in meerdere talen aan te maken.
  3. De Cover, of omslagfoto van je zakelijke profiel is nog steeds hetzelfde qua afmetingen maar is veranderd van plek om het aan te passen.
  4. ‘Meldingen’ zijn nu ‘Activiteit’ geworden en geven nog steeds dezelfde informatie weer, namelijk likes, shares, comments en vermeldingen.
  5. De taalinstelling is in de nieuwe lay-out verdwenen en kun je nu ook instellen onder punt 2 in de nieuwe lay-out.
  6. In de nieuwe lay-out kun je een tagline van maximaal 120 tekens onder je bedrijfsnaam opnemen. Het lijkt een beetje op de kopregel van je persoonlijke LinkedIprofiel.
  7. In de nieuwe lay-out kun je een zogenaamde ‘Call To Action’ (CTA) opnemen. Je hebt de keuze uit meerdere opties:
    • Inschrijven
    • Lid worden
    • Meer informatie
    • Neem contact met ons op
    • Website bezoeken

Oude lay-out: 

linkedin company page nieuwe layout

Nieuwe lay-out: 

linkedin company page nieuwe layout

Wijzigingen voor leden en volgers

Wat zijn de verschillen voor leden en volgers die op je pagina komen?

  1. Het ‘Over ons’ stuk is verhuisd naar een apart menu, links in de kantlijn. Wat mij betreft beter, de updates krijgen nu weer een prominente plek waar ze een stuk sneller gelezen worden: bovenaan de bedrijfspagina!
  2. De inzichten die je krijgt als premium member zijn gelukkig ook uit het overzicht verdwenen en hebben, net als ‘Over ons’ en apart tabblad gekregen in het linker menu.
  3. Ook de vacatures zijn in het menublok links geschaard maar zie je ook nog terug bovenaan zoals in de oude lay-out.
  4. Je kunt nu kiezen of je de bijdragen en/of vacatures in je tijdlijn wilt ontvangen van desbetreffende pagina.

Oude Layout:

linkedin company page nieuwe layout

Nieuwe layout: 

linkedin company page nieuwe layout

linkedin company page nieuwe layout

 

Wat is er gebeurd met ‘Werken bij’ of ‘Life’ 

De aparte landingspagina ‘Life’, óf ‘Werken bij’ in het Nederlands (ook wel bekend als carrièrepagina om het nog gemakkelijker te maken), is ook verhuisd. Stond het in de oude lay-out nog goed zichtbaar op de voorpagina, nu moet je doorklikken in de aparte menubalk links in de kantlijn.

Oude layout: 

linkedin company page nieuwe layout

Nieuwe layout: 

linkedin company page nieuwe layout

Showcases ook weer prominent in beeld

Wat een verademing voor de showcases! Stonden ze in de oude lay-out nog ergens weggemoffeld ergens een heel eind naar beneden in de pagina, staan ze nu weer lekker zichtbaar aan de rechterkant van dit account.

Oude layout: 

linkedin company page nieuwe layout

Nieuwe layout: 

linkedin company page nieuwe layout

Conclusie

LinkedIn is op de goede weg met de bedrijfsprofielen maar er schort nog steeds wel het een en ander aan. Ik ben erg blij met de plek van de updates, die weer omhoog gekropen zijn en daardoor weer zichtbaarder, evenals de showcases. Ook het toevoegen van een tagline vind ik een mooie move, maar ik blijf het jammer vinden dat je geen contactgegevens kwijt kunt op een aparte plek (zet ze daarom in je ‘Over ons’  stuk), of je producten en diensten in de vorm van rich media bijvoorbeeld. Er zouden meer foto’s en video’s geplaatst moeten kunnen worden op de pagina zelf, dus niet alleen via updates. Ook zou het leuk zijn om recensies te kunnen ontvangen en als de app eens fatsoenlijk zou werken. Nu kun je nog steeds geen content plaatsen of inplannen zonder een externe applicatie.

Maar het gaat vooruit en ik heb goede hoop dat er nog veel meer verbeteringen aankomen. De eerste is al aangekondigd: een nieuwe Campagnemanager. Binnenkort meer hierover!

Workshop ‘LinkedIn voor bedrijven’

Met regelmaat organiseren we vanuit DigitalMoves workshops op gebied van de LinkedIn bedrijfspagina op alle gebieden: arbeidsmarktcommunicatie, adverteren, contentstrategie, employee advocacy. Je kunt een training op maat aanvragen voor de betrokken medewerkers, of dat nou HR, communicatie, marketing of een combinatie is, of je kunt je inschrijven voor de open training: https://www.digitalmoves.nl/trainingen-en-workshops/linkedin-voor-bedrijven/

Een greep uit de meest recente recensies, de overige vind je terug in mijn LinkedInprofiel.

recensie digital moves recensie digital moves