Zo werken Lead Gen Forms op LinkedIn

///Zo werken Lead Gen Forms op LinkedIn

Zo werken Lead Gen Forms op LinkedIn

Door |2018-03-28T13:50:54+00:00donderdag 13 april, 2017|BLOGS, LinkedIn|

We doen steeds meer mobiel, zo ook bestellingen plaatsen, e-books downloaden, inschrijven en registreren voor producten en diensten. Maar mensen hebben er om een of andere reden moeite mee om hun gegevens in te typen via de smartphone of tablet. Wellicht teveel moeite omdat het nu eenmaal minder snel gaat dan op een laptop of desktop computer. Daarom komt LinkedIn nu met een geniaal onderdeel om toe te voegen aan je advertentie campagnes: Lead Gen Forms, oftewel formulieren om leads mee te genereren.

Wat zijn Lead Gen Forms 

Lead Gen Forms zijn formulieren gekoppeld aan je LinkedIn advertentie. Op het moment dat iemand zich moet registreren, bijvoorbeeld om je boek te bestellen of om zich in te schrijven voor je workshop, kan hij of zij zich met een druk op de knop met zijn of haar persoonlijke LinkedInprofiel koppelen. Alle gewenste gegevens uit het profiel worden automatisch overgenomen zodat geïnteresseerde zich niet wezenloos hoeft te typen. Denk bijvoorbeeld aan:

  • inschrijven – voor je nieuwsbrief of webinar
  • nu solliciteren
  • downloaden – van je e-book of whitepaper
  • offerte opvragen
  • meer informatie – over je producten en/of diensten
  • registreren – voor een evenement, een bijeenkomst, workshop of webinar
  • abonneren – op je nieuwsbrief, vakblad of krant

Zo werken Lead Gen Forms

Lead Gen Forms werken op de volgende manier:

Stap 1: De advertentie komt bij de doelgroep in de tijdlijn voorbij. Is iemand geïnteresseerd in wat geboden wordt, dan kan diegene dat aangeven met één druk op de knop. Hier kunnen verschillende ‘call to actions’ staan zoals hierboven omschreven, in dit geval kies ik voor ‘Downloaden’.

lead formulieren linkedin

Stap 2:  De gegevens worden automatisch vanuit het persoonlijke LinkedInprofiel ingevuld. Welke gegevens dit zijn bepaalt de adverteerder bij het aanmaken van de advertentie. Je kunt kiezen uit onder andere je e-mailadres, voor- en achternaam, functie, telefoonnummer, bedrijfsnaam en grootte bedrijf. Vervolgens klikt de geïnteresseerde op ‘verzenden’.

lead formulieren linkedin

Stap 3: De persoon krijgt een bevestiging met, naar eigen wens, een bedankberichtje en de link naar de website.

lead formulieren linkedin

Het voordeel van Lead Gen Forms voor adverterende bedrijven

Het is een groot voordeel deze lead formulieren in te zetten voor bedrijven die campagne voeren op LinkedIn. Het gebruik heeft aardig wat voordelen:

  • mensen zullen sneller registreren, inschrijven, kopen of downloaden aangezien ze niet veel moeite meer hoeven te doen om hun gegevens in te kloppen;
  • je kunt alle ingevulde formulieren koppelen aan je CRMsysteem zodat je de persoonlijke gegevens ook in je eigen database verzamelt;
  • je kunt in Campagnemanager van LinkedIn gemakkelijk de formulieren downloaden en beheren;
  • je kunt gemakkelijk de ROI meten van je campagnes aangezien je exact kunt zien waar de leads vandaan komen en wat ze opleveren;
  • je kunt meten en zien wie de doelgroep is die gebruik maakt van de campagne doordat je gebruik maakt van de data uit de persoonlijke profielen zoals functies, senioriteit, bedrijfsgrootte;
  • je krijgt mooie waardevolle rapportages vanuit Campagnemanager.

lead formulieren linkedin

Kortom, een mooie, waardevolle toevoeging aan de al bestaande advertentiemogelijkheden!

LinkedIn voor bedrijven

Wil je meer weten over het inzetten van een LinkedIn bedrijfspagina? Hoe je meer volgers krijgt, hoe je advertenties inzet en hoe je je bedrijf meer naamsbekendheid kunt geven? Bestel dan nu het e-book ‘LinkedIn voor bedrijven’.

linkedin voor bedrijven nieuwe lay-out

JA, IK WIL MEER INFORMATIE

 

Over de schrijver:

Corinne heeft zich in de afgelopen jaren volledig gespecialiseerd in social media marketing en -strategie, met tegenwoordig vooral de focus op LinkedIn. Met haar bedrijf Digital Moves werkt ze samen met andere ondernemers die ieder hun eigen expertise hebben op gebied van online media. Regelmatig wordt ze gevraagd als spreker, met name over het onderwerp 'social selling met LinkedIn', en daarnaast is ze bedreven in het geven van op maat gemaakte LinkedIn trainingen. Ze is auteur van honderden blogs, artikelen en meerdere boeken over social media. In 2017 is zij door een vakjury van de FOTY awards verkozen tot beste zzp'er in de categorie 'Coaching & Training' en in 2019 is zij opnieuw genomineerd én finaliste voor de FOTY awards van 2018. Neem contact op met Corinne.

Eén reactie

  1. OnePapertv 20 april 2017 at 12:02

    Deze techniek kende ik nog niet, bedankt voor het delen! 🙂 Petra

Laat een reactie achter

Anti-spam: *