Facebook maakt kopen en verkopen van producten makkelijker

///Facebook maakt kopen en verkopen van producten makkelijker

Facebook maakt kopen en verkopen van producten makkelijker

Door |2018-03-28T13:51:00+00:00donderdag 12 februari, 2015|BLOGS, Facebook|

Facebook groeit maar door en breidt het platform regelmatig uit met nieuwe functionaliteiten. Zo zijn ze op dit moment druk aan het testen in de US met Place Tips en hebben ze nu alweer een nieuwe functie aangekondigd. Deze functie is bedoeld om het kopen en verkopen van spullen via Facebook makkelijker te maken. Een concurrent voor Marktplaats en eBay lijkt hiermee geboren en nieuwe kansen voor ondernemers.

Koop- en verkoopfunctie

Op Facebook kun je spullen kopen en verkopen. Dit gebeurt met name in speciale “Te Koop” groepen. Facebook gaat er nu voor zorgen dat dit nog makkelijker wordt door een speciale verkoopfunctie te implementeren in deze groepen.

Leden van deze groepen kunnen voor de verkoopfunctie kiezen bij het opstellen van een bericht. Opties waaruit men kan kiezen zijn:

  • Beschrijving van wat men verkoopt
  • Prijs
  • Informatie over ophalen en/of verzendenNieuwe verkoopfunctie Facebook

De verkoper beschikt over nog een extra functie. Zodra het product verkocht is kan de verkoper de status veranderen van ‘beschikbaar’ naar ‘verkocht’, zodat het voor zowel de koper als verkoper overzichtelijk blijft. Aanbieders van producten kunnen ook controle houden over de producten die ze hebben aangeboden.

Facebook concurent van Marktplaats en Ebay

Concurrent van Marktplaats en eBay

Door deze nieuwe functie wordt het de Facebook gebruiker makkelijk gemaakt om via Facebook producten te gaan verkopen. Facebook lijkt hiermee een grote concurrent te worden van populaire verkoopkanalen zoals Marktplaats en eBay. Er zijn al diverse speciale verkoopgroepen opgezet en naar verwachting gaat dat door deze nieuwe functie alleen maar toenemen.

Zo zijn er groepen waar specifiek één bepaald soort product of productgroep te koop worden aangeboden. De groep 2e hands kleding, schoenen en tassen is daar een goed voorbeeld van. Maar er worden ook groepen regionaal of per stad opgezet, zoals deze groep speciaal voor Facebook gebruikers uit Amsterdam. Voor ondernemers die een extra afzetkanaal zoeken voor hun producten, is deze uitbreiding van Facebook een interessante ontwikkeling.

Wanneer?

Deze nieuwe functie zal de komende maanden langzaam wereldwijd uitgerold worden en komt beschikbaar voor iOS, Android en desktop.

Admins van Te Koop-groepen kunnen zich nu opgeven voor de nieuwe functie. Dat kun je hier doen.

Ontdek – Facebook voor ondernemers

De succesvolle snelgids “Ontdek snel – Facebook voor ondernemers” is in juni 2014 al verschenen. Op 25 november 2014 is de uitgebreidere nieuwe druk van ruim 200 bladzijden verschenen. Nóg meer Facebook geheimen en -tips, adviezen en heel veel voorbeelden. Speciaal voor ZZPers, het MKB, retailers, artiesten en DJ’s. Bestel hem nu!

Inhoud “Facebook voor Ondernemers”:

• Je Facebookpagina: overzicht van de verschillende soorten pagina’s. 
• Instellingen: uitgebreide beschrijving van de instellingen voor je pagina. 
• Interactie en bereik: effectief gebruikmaken van de tijdlijn. 
• Webcare: houd fans te vriend en maak van klagers merkambassadeurs. 
• Facebookmarketing: scoor optimaal met je marketinginspanningen. 
• Statistieken: meet het bezoek en de reacties op je pagina. 
• Adverteren: verkrijg meer fans met gratis en betaalde acties. 
• Mobiel gebruik: beheer je pagina vanaf een mobiel apparaat. 
• Tools, blogs & bronnen: overzicht van handige hulpmiddelen. 

Te bestellen bij onder andere Bol.com en Managementboek zonder verzendkosten. Ook verkrijgbaar in de meeste boekhandels.

Facebook voor zzper

Over de schrijver:

Al ruim 15 jaar werkt Rik als expert op het gebied van alles wat met internet te maken heeft in met name de entertainment en de evenementen wereld. Hij heeft een eigen bedrijf (New Flavours) en adviseert bedrijven op het gebied van websites, social media (o.a. Facebook, Twitter, YouTube, Instagram), online en content marketing en met het opzetten en uitvoeren van hun social media marketing en -strategie. Rik heeft gewerkt als eindverantwoordelijke bij o.a. Walt Disney Benelux, Dance Valley, Dutch Valley, Dam tot Damloop, Amsterdam Marathon en met internationale artiesten als Armin van Buuren, Carl Cox, Ferry Corsten e.v.a. Neem contact op met Rik

Laat een reactie achter

Anti-spam: *