Ga je een weekje op vakantie, verandert er altijd wel weer iets op social media. Op Facebook is het momenteel het meest onrustig. De nieuwe tijdlijn is eindelijk aan het uitrollen voor iedereen, evenals GraphSearch, er komt een nieuwe layout van de nieuwspagina aan, maar ook de voorwaarden voor de omslagfoto zijn voor de verandering weer eens veranderd. 

Voorwaarden aangepast omslagfoto

Was de omslagfoto eerst nog gebonden aan vele regels, zijn nu al deze regels ineens stilzwijgend aangepast op Facebook. In de voorwaarden staat niets meer vermeld over reclame maken, contactinformatie of het verbod te verwijzen naar Facebook onderdelen. Alles schijnt weer geoorloofd te zijn, behálve dat de omslagfoto geen afbeeldingen mag bevatten die uit meer dan 20% tekst bestaan.

facebook nieuwe tijdlijn

 

Dit betekent dus kansen voor je Facebook pagina. Straks met de nieuwe nieuwspagina denk ik dat het belangrijker wordt hoe je omslagfoto eruit ziet omdat deze dan in de tijdlijn van je fans verschijnt op het moment dat je een update plaatst. Ik blijf er alleen bij dat je uit moet kijken dat je geen reclamebord wordt. Fans zullen dan snel afhaken of je updates wegklikken.

20% regel

De 20% regel is en blijft iets lastigs. Social Identities heeft een mooie tool bedacht waarmee je kunt checken of je Facebook pagina voldoet aan deze omstreden regel. Vul de naam van je pagina in in het daarvoor bedoelde vakje, en klik daarna op de vakjes met tekst om te zien hoeveel procent je omslagfoto bevat.

facebook omslagfoto regels