Update 21-11-22: in verband met een wijziging is dit artikel herschreven.
Veel mensen kennen de term ‘Carrièrepagina’ misschien nog wel. Tegenwoordig heet dat de ‘Werken bij pagina’. Maar wat is dat eigenlijk? Wat kun je er mee en hoe maak je die pagina aan? In dit artikel geef ik je meer informatie.
Wat is een ‘Werken bij’ pagina
Een ‘Werken bij’ pagina, of carrièrepagina, is een aparte landingspagina op je LinkedIn bedrijfspagina. Deze pagina is puur bedoeld ter profilering als werkgever. Je vindt hier naar wens, soms in verschillende doelgroepen, allerlei informatie over personeel en directie vergezeld van foto’s en video’s. Op deze manier trek je als organisatie beter potentiele werknemers waarmee je een talentpool creëert waaruit je als recruiter makkelijker en sneller kandidaten haalt voor vacatures.
Deze tab kun je niet zelf aanmaken, dat kan alleen met een aanvraag via LinkedIn (ook bureaus kunnen dit niet) en kost geld. Reken vanaf € 10.000 per jaar in de eenvoudigste vorm, afhankelijk van je wensen en opties wordt dit bedrag hoger. Het is een langetermijninvestering, laat LinkedIn vooral voor jouw organisatie de kosten en baten eerst uitrekenen, dit doen ze altijd vrijblijvend. Je kunt hierover contact opnemen met ze via het helpcentrum van Talent Solutions. Soms lijkt het bedrag hoog maar als je ziet wat je je aan recruitmentbureaus bespaart kan het toch heel lucratief zijn.
Bewerken van ‘Werken bij’
Heb je eenmaal de optie, dan zie je de knop ‘Werken bij’ verschijnen onder ‘Alle pagina’s’ in de bewerkmodus van je bedrijfspagina.
Verschillende doelgroepen en content
Voor ‘Werken bij’ heb je een aparte omslagfoto nodig die de sfeer uitstraalt van jouw bedrijf als werkgever. Je kunt dit voor meerdere doelgroepen laten uitvoeren. Ideaal, zo voelt iedereen zich persoonlijk aangesproken in zijn of haar cultuur.
Daaronder zie je ‘Populaire content van medewerkers’. Deze content is gerelateerd aan hashtags die zowel in de content als in de Werken bij tab wordt gebruikt.
Bedrijfsleiding en spotlights
Het is mogelijk om twee tot vier leden van de directie of het managementteam uit te lichten op ‘Werken bij’. Op die manier weten toekomstige werknemers wie hun leidinggevenden worden en kunnen ze alvast een kijkje nemen op het profiel. Overigens bepaal je zelf of je dit onderdeel invult of niet. Ook kun je het eventueel (tijdelijk) verbergen mocht dat nodig zijn.
Daaronder heb je mogelijkheid tot plaatsen van twee tot drie ‘spotlights’ zoals dat heet. Hierin kun je je bedrijf of organisatie mooi profileren als werkgever door het plaatsen van foto’s en video’s, begeleid met tekst en websites.
Bedrijfsfoto’s en artikelen van medewerkers
Je kunt vier tot twintig foto’s van je bedrijf of werknemers plaatsen. Zo krijgen mensen die willen solliciteren een idee van hoe het bedrijf er uit ziet, wat voor uitjes er zijn, wat voor collega’s ze krijgen.
Een supermooie optie en van toegevoegde waarde is dat je artikelen van medewerkers kunt linken op je bedrijfspagina. Deze komen onder de kop ‘Wat medewerkers zeggen’. Medewerkers kunnen artikelen schrijven op hun persoonlijke profiel en deze zie je dan terug op de bedrijfspagina. Je kunt er twee tot drie kwijt. Ideaal voor storytelling, het verhaal van de medewerkers achter het bedrijf. Bloggen/artikelen schrijven op de bedrijfspagina zelf is niet mogelijk.
Vacatures
Een belangrijk onderdeel van de ‘Werken bij pagina’ is het onderdeel ‘Vacatures’. Deze staan in een aparte tab maar zijn onlosmakelijk verbonden met de carrierepagina. Je krijgt naar wens een aantal jobslots te besteden en de vacatures worden meegenomen in de vacaturebank van LinkedIn. Je hebt daarnaast verschillende opties zoals jobwrapping en de keuze om rechtstreeks via LinkedIn of je eigen website te laten solliciter5en.
Alles over vacatures en jobwrapping en andere wetenswaardigheden over de bedrijfspagina en vacatures vind je terug in mijn boek ‘LinkedIn voor bedrijven’.
Geef een reactie