LinkedIn – tips voor je bedrijfspagina

///LinkedIn – tips voor je bedrijfspagina

LinkedIn – tips voor je bedrijfspagina

Door |2018-11-19T11:44:00+00:00woensdag 24 januari, 2018|BLOGS, LinkedIn|

Met regelmaat post ik tips op LinkedIn om je Linkedin bedrijfspagina beter in te zetten. Al deze tips bundel ik in dit blog zodat je altijd een handig overzicht hebt. Voor het persoonlijke profiel deel ik de tips in een apart overzicht, deze gaan voornamelijk over social selling en personal branding. 

Geen zin om het allemaal zelf uit te vinden? Schrijf je dan in voor onze workshop ‘LinkedIn bedrijfspagina of ‘LinkedIn voor ondernemers‘ en leer alle geheimen van LinkedIn voor jouw organisatie kennen!

Tip 01: Wie zijn de volgers van je LinkedIn bedrijfspagina

Het lijkt er op dat je niet kunt zien wie je volgers zijn op je LinkedIn bedrijfspagina… of toch wel?

Vlak na het posten van dit blog werkte dit ‘trucje’ helaas niet meer. Ik vermoed dat LinkedIn de oude lay-out, waar je met deze link naartoe geleid werd, stomtoevallig net verwijderd heeft. Hopelijk komt er snel een andere oplossing, wordt vervolgd……

volgers bedrijfsprofiel linkedin

Tip 02: Maak je bedrijfspagina in meerdere talen

Handig om je doelgroep in verschillende talen te bedienen als ze meertalig is. Afhankelijk van zijn of haar taalinstelling zien ze dan jouw bedrijfsprofiel in de taal naar keuze.

maak je bedrijfsprofiel in meerdere talen

tips linkedin

Zie jij verschillende teksten in het veld ‘Over ons’, bijvoorbeeld op mobiel en laptop? Dan heeft dat er mee te maken dat je ooit (per ongeluk) een stukje in het veld van de tweede taal hebt toegevoegd. Het beste kun je dan de tweede taal verwijderen of alsnog het stuk schrijven in desbetreffende taal.

Tip 03: Richt je updates op speciale doelgroepen

Heb je een doelgroep die bestaat uit meerdere talen? Of misschien een internationaal bedrijf waardoor je doelgroepen in verschillende landen gesitueerd hebt? Dan is het soms handig om je updates daarop aan te passen. In dat geval kun je kiezen voor ‘Plaatsinstellingen’ bij het plaatsen van een update. Vervolgens heb je zeven doelgroepen om uit te kiezen.

doelgroep bepalen bedrijfsprofiel linkedin

linkedin tips

 

Maak je doelgroep niet te klein! Ook mensen die buiten je doelgroep vallen kunnen je updates delen in hun netwerk waar weer wel je doelgroep zit.

Tip 04: richt je advertentie op bestaande klanten 

Er zijn supermooie opties voor het adverteren op LinkedIn. Ken je bijvoorbeeld ‘Audience Matching’ al? Naast ‘Retargeting’ is het daarin ook mogelijk om je bestaande database als doelgroep in te zetten. Zo kun je gericht op bestaande klanten je advertentie richten wat vaak tot meer conversie leidt aangezien zij jouw merk, dienst en/of product al kennen.  adverteren linkedin tips

Tip 05: als bedrijfspagina updates delen

Iets delen als bedrijfspagina op LinkedIn lijkt onmogelijk. Dit is het ook, via de sharebutton lukt het niet. Maar er is een andere manier, namelijk door middel van deze tip: de link van een post in je update delen.

hoe deel je als bedrijfspagina

Tip 06: pas de url van je bedrijfspagina aan

Het is mogelijk de url van je LinkedIn bedrijfspagina aan te passen. Klik op ‘Tools voor beheerders’ in je paginabeheer en kies vervolgens voor ‘Openbare url’. Maak er een nette link van zodat je deze ook gemakkelijker kunt communiceren.

hoe web adres linkedin aanpassen

tips linkedin

Vergeet ook niet de link aan te passen op plekken waar je de link al communiceert, zoals onder je e-mailhandtekening. Overigens blijft de ‘oude’ link met cijfertjes en lettertjes werken, je hebt er alleen een mooi ‘kapje’ op gezet, dus onder followbuttons blijft het gewoon werken.

Tip 07: hoe bewerk je een update op je pagina

Foutje gemaakt in een update op je LinkedIn bedrijfspagina? Geen punt, gewoon even aanpassen! hoe wijzig je update linkedin bedrijfspagina

Tip 08: zo voeg je meerdere afbeeldingen toe

Het is mogelijk om meerdere afbeeldingen toe te voegen aan je update op de bedrijfspagina. Hoe? Dat leg ik je in tip 8 uit.

hoe voeg ik meerder afbeeldingen in update toe

Tip 09: wat voor content plaats je en hoe vaak

Misschien wel het lastigste onderdeel van de LinkedIn bedrijfspagina: wat plaats je aan content en hoe vaak? Een paar gouden basis ‘regels’:

wat moet ik op linkedin plaatsen

Tip 10: schrijf een sterke tagline

Binnenkort kun je reageren als bedrijfspagina op LinkedIn. Zorg er dan ook voor dat je tagline (of slogan) onder je bedrijfsnaam staat. Dit is namelijk het eerste wat anderen zien bij een reactie! Prikkel mensen, maak ze nieuwsgierig, trek ze naar je pagina toe. Je hebt 120 tekens de ruimte.

slogan bedrijfspagina linkedin

Workshop LinkedIn bedrijfspagina

Wil je meer weten over het inzetten van je LinkedIn bedrijfspagina? Kom dan naar een van onze workshops waarin we je alles uitleggen en laten zien. Op verschillende data worden deze in Amersfoort gehouden met open inschrijving. Ze zitten altijd snel vol, dus wees er snel bij. Zie voor ons complete aanbod onze website Digital Moves, ook voor sprekersessies: https://www.digitalmoves.nl/

Inschrijven kan door te mailen aan info@digitalmoves.nl, maar je kunt ook eerst klikken op de onderstaande button voor meer informatie.

JA, IK WIL MEER INFO 

 

linkedin voor bedrijven

Over de schrijver:

Corinne heeft zich in de afgelopen jaren volledig gespecialiseerd in social media marketing en -strategie, met tegenwoordig vooral de focus op LinkedIn. Met haar bedrijf Digital Moves werkt ze samen met andere ondernemers die ieder hun eigen expertise hebben op gebied van online media. Regelmatig wordt ze gevraagd als spreker, met name over het onderwerp 'social selling met LinkedIn', en daarnaast is ze bedreven in het geven van op maat gemaakte LinkedIn trainingen. Ze is auteur van honderden blogs, artikelen en meerdere boeken over social media. In 2017 is zij door een vakjury van de FOTY awards verkozen tot beste zzp'er in de categorie 'Coaching & Training'. Neem contact op met Corinne.

8 Comments

  1. Ellen Triemstra 25 oktober 2018 at 10:23

    Dag Corinne,

    Ook nu kun je nog steeds niet zien wie je volgers zijn op je bedrijfspagina op LinkedIn. Heeft dit misschien te maken met de nieuwe privacywetgeving?

    h.gr. Ellen

  2. […] als op Facebook heb je eerst een persoonlijk profiel nodig om een bedrijfspagina op LinkedIn te kunnen maken. En ook net als op Facebook kun je alleen met een bedrijfspagina advertenties […]

  3. Corinne Keijzer 5 juli 2018 at 14:57

    Kan op dit moment van schrijven helaas nog niet Lotte!

  4. Lotte 5 juli 2018 at 09:04

    Hoi Corinne,

    Hoe kan je als bedrijf zijnde reageren op iemand zijn bericht? Het lukt mij alleen vanuit mijn persoonlijke account.

    Dank alvast!

  5. Corinne Keijzer 26 januari 2018 at 09:51

    Doe ik zéker Jeroen 🙂

  6. Jeroen 26 januari 2018 at 08:57

    He jammer, had even gehoopt dat het in dit geval aan mij lag 😉
    Laat je het hier weten als je een alternatief tegenkomt?
    Alvast dank.

  7. Corinne Keijzer 25 januari 2018 at 16:40

    Ik had hetzelfde probleem vandaag bij een van de deelnemers in mijn workshop Jeroen… ik vrees dat de oude lay-out van de LinkedIn bedrijfspagina definitief opgeheven is en dus ook dit ‘trucje’ niet meer werkt 🙁
    Ik wacht het nog even af, maar anders haal ik deze (achterhaalde) tip er uit. Hopelijk komt LinkedIn snel met een goed alternatief!

  8. Jeroen 25 januari 2018 at 10:55

    Ha Corinne,

    Dank voor je tips. Alleen loop ik bij Tip 01 vast doordat ik een ‘Page not found’ melding krijg. Is er iets veranderd dat dit nu niet (meer) werkt?

    Alvast dank voor je reactie.

    Hartelijke groet,
    Jeroen

Laat een reactie achter

Anti-spam: *