In april waren weer wat mooie wijzigingen op LinkedIn te traceren. Ik heb zelf nog niet alle opties, dat is altijd weer wachten tot je aan de beurt bent, maar gelukkig heb ik een netwerk dat daarbij erg behulpzaam is en me ook op de hoogte houdt met screenshots. Hier komt weer de meest recente update van alle ontwikkelingen op LinkedIn.

Alternatieve tekst in je afbeelding toevoegen

In 120 tekens kun je een tekst meegeven aan je afbeelding op LinkedIn. Waarom je dat zou doen? Goed voor de zoekmachine! Zoals LinkedIn zelf ook al aangeeft, je afbeelding wordt makkelijker gevonden. Klik op ‘Alternatieve tekst toevoegen’ als je een afbeelding gebruikt in je update.

linkedin afbeelding

Nu krijg je 120 tekens de ruimte om je afbeelding op de juiste manier te benoemen.

afbeelding linkedin tekst

 

Stickers en tekst in je afbeelding toevoegen

Je kunt je afbeelding opmaken in Photoshop of Canva, maar ook heb je nu de mogelijkheid om op LinkedIn zelf een tekstje of sticker op te nemen in je afbeelding. Klik op de icoontjes rechts bovenin en leef je uit. houd wel altijd in je achterhoofd dat het een zakelijk platform is. Vooral stickers komen mijns inziens niet altijd echt professioneel over.

linkedin afbeelding opmaken

Iemand taggen in je afbeelding

Het is ook mogelijk om een persoon te taggen in je afbeelding. Het voordeel daarvan is, net als bij het taggen in je tekst, dat diegene een melding krijgt dat hij of zij getagt is. Op dat moment kan hij of zij ook heel gemakkelijk de like of reactie geven zodat het zichtbaar wordt in zijn of haar netwerk.

Klik ergens in de foto om iemand op LinkedIn te taggen (je hoeft niet gelinkt te zijn). Het mooiste is natuurlijk dat je de tag op de persoon zelf plaatst, zeker als er meerderen op staan.

linkedin afbeelding taggen

Kies nu uit het rijtje suggesties de juiste persoon.

linkedin afbeelding mention

 

Volledig profiel zichtbaar bij eerste plaats in zoekopdracht

Voer je een zoekopdracht uit op LinkedIn, dan krijg je van degene die bovenaan staat een belangrijk deel van het profiel te zien. Niet alleen zie je de foto’s maar ook de kopregel, locatie én de website(s) als je die ingevuld hebt. Heel interessant en zeker een voorkeurspositie, dus ga voor die nummer één plek!

zoekopdracht LinkedIn

Teammates

Hoe het er precies uit gaat zien dat weet ik nog niet, maar LinkedIn komt binnekort met ‘Teammates’. Dit is een optie waarmee je meldingen kunt instellingen voor updates van je collega’s. Zelf vind ik het eigenlijk nog veel interessanter als je van iedereen die jij interessant vindt een melding kunt maken. Dan mis je nooit meer de interessante updates die je juist graag wilt zien.

Ook meldingen voor bedrijfspagina’s zou fijn zijn, dan hoef je als bedrijfspaginabeheerder niet meer een apart mailtje te sturen of een berichtje op het intranet te zetten dat er weer iets geplaatst is. Maar goed, dat weet ik dus nog niet, of dat er aan komt 🙂

meldingen collega's ontvangen

Meldingen flink uitgebreid en instellingen verhuisd

De meldingen die je van LinkedIn ontvangt zijn flink uitgebreid qua opties. En ze zijn daarnaast ook verhuisd. Je vindt ze terug onder het tabblad ‘Communicatie’ in je instellingen. Klik je op het pijltje achter ‘Netwerk’, dan zie je een flinke uitbreiding in opties.

hoe zet ik meldingen uit

Bepaal voor jezelf waarvan je meldingen wilt ontvangen door het schuifje uit te zetten of juist aan te laten.

hoe zet ik meldingen uit

Nieuwe lay-out homepage Sales Navigator

Het zat er al aan te komen, de eerste abonnementhouders hebben de nieuwe lay-out van de homepage van de Sales Navigator. Renée stuurde me onderstaand screenshot, zelf heb ik het nog niet. Het lijkt op de ‘gewone’ tijdlijn en ligt in dezelfde lay-out lijn als groepen en hashtags.

Daarnaast krijg je linksboven een ‘Sales Navigator Coach’ te zien je laat zien wat je niveau is in het gebruik van de Sales Navigator.

betaalpakket linkedin

Coming up: Lookalike audiences in Campagnebeheer

Een geweldige mooie optie om nog meer gericht je doelgroep te vinden als je gaat adverteren op LinkedIn: Lookalike audiences. Het is nog niet actief helaas, maar hopelijk binnekort snel bij iedere adverteerder beschikbaar. Op basis van Audience matching zoekt LinkedIn profielen die lijken op profielen uit je eigen database, dus bijvorobeeld al bestaande klanten of bedrijven.

Meer informatie vind je voorlopig hier: https://business.linkedin.com/marketing-solutions/blog/linkedin-b2b-marketing/2019/7-things-you-need-to-know-about-linkedin-lookalike-audiences

Eerdere overzichten LinkedIn updates 2019

Maandelijks maak ik een overzicht van alle ontwikkelingen op LinkedIn. Hier vind je ze overzichtelijk terug van het afgelopen jaar:

Meer succes met LinkedIn – klanten en leads werven met LinkedIn

Wil je meer weten over LinkedIn en de mogelijkheden leren kennen? Je kunt:

linkedin cursus