LinkedIn nieuws overzicht januari – de maand van de bedrijfspagina

///LinkedIn nieuws overzicht januari – de maand van de bedrijfspagina

LinkedIn nieuws overzicht januari – de maand van de bedrijfspagina

Door |2019-02-07T08:14:38+00:00woensdag 6 februari, 2019|BLOGS, LinkedIn|
Januari heeft best wel veel nieuwigheidjes op LinkedIn gebracht, vooral kleine lay-out verschillen. De bedrijfspagina was de grote winnaar, éindelijk is het mogelijk om met je mobiele applicatie updates te posten en als pagina te liken, delen en reageren.

We hebben weer nieuwe open trainingen en nu ook buiten Amersfoort! Check onze site www.digitalmoves.nl voor alle opties en vraag voor incompany of sprekersessies VRIJBLIJVEND informatie aan!

‘Add description’ bij updates 

Heb je taalinstelling op LinkedIn op Engels staan, dan kun je vanaf nu een omschrijving meegeven aan je afbeelding in je update. Deze omschrijving wordt meegenomen als een zogenaamde ‘alt tekst’ en dat betekent dat je daar kun je op zoeken als je op content binnen LinkedIn zoekt. Invullen dus!

bijdbijdrage plaatsen linkedinNieuwe layout updates 

De lay-out van de updates is ook veranderd zoals je misschien gemerkt hebt. Je krijgt nu een apart geopend venster, iets dat heel prettig is omdat dan bij verversing van de pagina niet ineens je update verdwenen is terwijl je nog niet klaar was.
Je ziet nu vier opties die je kunt toevoegen:
  1. je kunt foto’s of afbeeldingen plaatsen
  2. je kunt een (native) video toevoegen
  3. je kunt documenten toevoegen
  4. je kunt iemand erkenning geven (een beetje non-optie die je de mogelijkheid geeft met templates bijvoorbeeld een collega te bedanken)
bijdragen plaatsen linkedin
Je kunt vervolgens kiezen voor wie je update zichtbaar moet zijn.
  • ‘Iedereen’ betekent dat de update zichtbaar is voor iedereen in je netwerk maar ook daarbuiten. Mensen die jou volgen zien je update ook.
  • Beperk je niet te snel tot alleen connecties, je wilt over het algemeen dat je update zo ver mogelijk reikt en juist ook mensen buiten je netwerk raakt. Mensen kunnen het bij ‘Connecties’ ook niet verder delen in hun netwerk.
  • Een update plaatsen op LinkedIn en tegelijkertijd op Twitter zou ik zelf niet zo snel doen. Twitter heeft een andere doelgroep, andere tone of voice en most of all: slechts 280 tekens. Neem de moeite je content handmatig op de kanalen te plaatsen naar keuze. Soms zit daar overlap in maar dat is niet erg.
  • Eventueel kun je er voor kiezen je update direct in een groep te plaatsen. Je kunt hier uit al je groepen kiezen.
bijdrage plaatsten linkedin

Diploma’s en certificaten zijn licensies en certificaten geworden

Als je je diploma’s en certificaten mist? Die bestaan ineens niet meer. Nouja, dat wil zeggen, ze bestaan nog wel maar ze zijn plotseling qua naam en plek veranderd. Dit onderdeel hangt niet meer onder ‘prestaties’ maar bij ‘achtergrond’ in het blauwe blok en heten nu ‘Licensies en certificaten’.
diploma's linkedin
Het onderdeel staat dus nog steeds wel in je profiel als je het ooit gevuld had, maar onder een andere naam.
diploma's linkedin

 

E-mailadressen niet meer automatisch zichtbaar in downloads netwerk

Zelf ben ik hier heel blij mee en hopelijk stopt dit de ongevraagde, en bij wet verboden, nieuwsbrieventerreur. Tot voor kort was het voor LinkedInleden mogelijk om een lijst te downloaden met al hun connecties én bijbehorende e-mailadressen. Vanaf nu is dat niet meer automatisch zo, dat het e-mailadres er bij staat in die download.  Als e-mailadres eigenaar moet je daar zelf het schuifje voor op ‘Ja’ zetten in je instellingen onder ‘Wie uw e-mailadres kan zien’ om dat alsnog toe te staan bij je connecties.  Mijn advies? Lekker uit laten staan, voorkomt een hoop spam.

emailadres uit download linkedin

Nieuwtjes Bedrijfspagina

De LinkedIn bedrijfspagina heeft in de afgelopen maanden flink wat mooie en goede ontwikkelingen doorstaan. Deze maand zijn daar nog een aantal bij gekomen:

  • updates plaatsen vanaf bedrijfspagina
  • liken,delen als bedrijfspagina
  • een geheel nieuwe campagnemanager

Ik heb over deze onderwerpen eerder een blog geschreven met bijbehorende uitleg: https://www.corinnekeijzer.nl/2019/01/26/hoe-plaats-je-een-update-vanaf-mobiel-op-je-linkedin-bedrijfspagina/  

Van horen zeggen

Geen idee of het ook echt gebeuren, maar volgens Techcrunch is LinkedIn aan het testen met stories, iets dat op Snapchat, Instagram en Facebook heel populair is. Willen ze hiermee een jongere doelgroep aanboren? De tijd zal het leren… vooralsnog hoop ik zelf eigenlijk dat dit bij een test blijft 😉

Meer succes met LinkedIn – klanten en leads werven met LinkedIn

Wil je meer weten over LinkedIn en de mogelijkheden leren kennen? Je kunt:

linkedin cursus

Over de schrijver:

Corinne heeft zich in de afgelopen jaren volledig gespecialiseerd in social media marketing en -strategie, met tegenwoordig vooral de focus op LinkedIn. Met haar bedrijf Digital Moves werkt ze samen met andere ondernemers die ieder hun eigen expertise hebben op gebied van online media. Regelmatig wordt ze gevraagd als spreker, met name over het onderwerp 'social selling met LinkedIn', en daarnaast is ze bedreven in het geven van op maat gemaakte LinkedIn trainingen. Ze is auteur van honderden blogs, artikelen en meerdere boeken over social media. In 2017 is zij door een vakjury van de FOTY awards verkozen tot beste zzp'er in de categorie 'Coaching & Training' en in 2019 is zij opnieuw genomineerd én finaliste voor de FOTY awards van 2018. Neem contact op met Corinne.

Laat een reactie achter

Anti-spam: *